Türkiye’nin İlk Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı İstanbul’da Gerçekleşti

İtibar Yönetimi Enstitüsü ve Kadir Has Üniversitesi işbirliği ile Türkiye’nin İlk Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı İstanbul’da düzenlendi. 17 – 19 Ekim 2012 tarihleri arasında gerçekleştirilen Konferans’ta İtibar kavramı farklı yönleriyle ele alındı.

 

Cumhurbaşkanlığı himayelerinde gerçekleştirilen Konferans’ın açılış konuşmalarını İtibar Yönetimi Enstitüsü Başkanı Orhan Samast ve Konferans’a ev sahipliği yapan Kadir Has Üniversitesi’nin Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın yaptı. Ana teması “Kurumsal İtibar ve Sosyal Medya” olan Konferans’ta İtibar kavramı, akademik ve iş çevrelerinden oluşan toplam 75 konuşmacının katıldığı 13 oturumda 3 gün boyunca tartışıldı.

 

Konferansa 16 üniversiteden akademisyenlerin yanı sıra çok sayıda özel sektör yöneticisi katıldı. Ayrıca, Şenes ERZİK, Cüneyt ÇAKIR, Ali SAYDAM, Haluk GÜRGEN, Gülben ERGEN gibi tanınmış isimler de birer konuşma yaptı.

 

Sosyal Sorumluluk, Sosyal Medya, Halkla İlişkiler, Spor, Ekonomi, Etik, Sürdürülebilirlik, İnsan kaynakları, Kurumsal İtibarın Ölçülmesi gibi pek çok konuda “İtibar”ın ele alındığı oturumlar katılımcılar tarafından da ilgiyle izlendi.

 

Türkiye’de ilk kez düzenlenen Konferans’la ilgili olarak İtibar Yönetimi Enstitüsü Başkanı Orhan Samast şunları söyledi:

“İtibar yönetimi ile ilgili ülkemizin ilk ve tek Enstitüsü olarak konferansı gerçekleştirmiş olmak çok önemli. İtibar ile ilgili farkındalığın oluşmasında Enstitü çok önemli bir misyonu yerine getiriyor. Bu konferansta akademisyenler ile iş dünyasını bir araya getirdik. İtibar çalışmaları için önemli bir başlangıç yapmış olduk. İtibarlı bir ülke oluşturmak, Türkiye’ye değer katmak için çalışıyoruz.”

Konferans’tan Notlar:

Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa AYDIN: 

“İtibar yönetiminde esas olan Güven duygusudur. Üniversite olarak itibar yönetimi yapıyoruz. İlk konferansa ev sahipliği yapmaktan onur duyuyoruz. Konferans için bizi seçtiklerinden dolayı İtibar Yönetimi Enstitüsü’ne teşekkür ediyorum.”

Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk GÜRGEN: 

“İtibardan önemli olan; paylaşabilmektir, güvendir, sahiciliktir.”

Etik Değerler Merkezi Derneği Başkanı Bülent ŞENVER: 

‘Etik deyince ne anlıyorsunuz?’ sorumuza gençler: Ahlak, Dürüstlük, Vicdan, Eşitlik ve %44,8’ü fikrim yok diyor.”

Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ferruh UZTUĞ: 

“Asıl işimiz algıyı yönetmektir.”

Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma ÇELENK: 

“İtibar bir günde kaybedilmiyor, aynı hataların süreklilik göstermesi itibar kaybına yol açıyor.”

UEFA I. Asbaşkanı ve FIFA İcra Kurulu Üyesi Şenes ERZİK: 

“İtibar yönetimini sadece kurumsal olarak düşünemezsiniz, içindekilerin de itibarlı olması gerek.”

ERA Araştırma, Elvan OKTAR: 

“İtibar ölçülebilir. Son iki yılda 50’nin üzerinde itibar ölçümü yaptık. İtibar ölçümünde Araştırma Şirketi, Kurum ve İletişim ajansı üçlüsünün ortak çalışma yapması gerekir.”

XSights Araştırma, Çiğdem PENN: 

“İtibar hayatımızın her noktasında geçerli olan dinamik bir kavram. Bu sebeple sürekli ölçümlenmeli.”

Limak Holding İnsan Kaynakları Direktörü Birol SAYLAN: 

“Şirketlerin %70’i işe başvuran aday ile ilgili karar vermeden sosyal medyada yarattığı itibara bakmaktadır.”

Vodafone İnsan Kaynaklarından Sorumlu İcra Kurulu Bşk. Yrd. Pınar KALAY AKSAKAL: 

“Üretken ve kendini iyi hisseden çalışanların performansı organizasyonun itibarını etkiliyor.”

Kadir Has Üniversitesi Öğretim Görevlisi İsmail Hakkı POLAT: 

“İçten iletişim, tutarlılık, her zaman açık ve hesap verebilir olmak itibarı oluşturan temellerdir.”

Tick Tock Boom Dijital PR Ajansı Gen. Koor. Dr. Cem ÇINLAR: 

“Online itibar sadece Google aramalarından ibaret değildir.”

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli ÖZEN OCAKOĞLU: 

“İtibar ölçümü çalışmalarına üniversitelerin katılımı çok önemli. ”